NFC Marketing toepassen binnen jouw bedrijf

NFC marketing

NFC marketing wordt de laatste jaren steeds populairder bij bedrijven en dat is niet voor niets… Er zijn tenslotte ontzettend veel marketingmogelijkheden. Onbewust gebruikt bijna iedereen de NFC technologie aangezien NFC gebruikt wordt voor het contactloos betalen en het inchecken met je OV-chipkaart. Desalniettemin is dit pas het topje van de ijsberg, want er zijn namelijk nog veel meer toepassingen mogelijk! Voordat we het over de verschillende NFC marketing mogelijkheden hebben zullen wij eerst toelichten wat NFC precies is en hoe het werkt.

Wat is NFC?

nfc scanAllereerst gaan we het hebben over de geniale technologie. De afkorting NFC staat voor near-field-communication. Dit betekend dat er communicatie plaatsvindt tussen een NFC toestel en een NFC tag. Zodoende kunnen verschillende taken op de NFC tag worden gezet. De tags hebben geen stroomvoorziening nodig om te kunnen functioneren omdat de stroom wordt verkrijgen via een mobiele telefoon wanneer men ‘’tapt’. De energie wordt uitgewisseld bij een afstand van circa 2 a 3 centimeter. De taken kunnen door de microchip worden gelezen en geschreven. De antenne wordt gebruikt om het magnetische veld van de zender te converteren naar een spanningsveld.

 

Wat is NFC Marketing?

Vervolgens is het zaak om te kijken wat NFC marketing nou eigenlijk is. Samengevat is het vorm van marketing die wordt uitgevoerd met NFC technologie. NFC tags worden gebruikt om bepaalde taken uit te voeren op een mobiele telefoon. Wanneer een klant een tag scant zal er een bestand, link, applicatie, contact of bepaalde informatie verschijnen Hiermee wordt er eenvoudig een koppeling gemaakt tussen offline en online.

 

Waar kun je NFC marketing voor gebruiken?

Maar wat kun je er nou mee? De NFC tags zijn ideaal om te gebruiken met mobiele telefoons om marketing te stimuleren. Deze marketingtoepassing kan erg functioneel zijn voor bedrijven. Er kunnen namelijk allerlei taken op de tags worden gezet. Denk aan een URL, social mediapagina, video, bestand, applicatie, mail en contactgegevens. Veelvoorkomende taken die op een NFC tag worden gezet zijn:

 

-Visitekaartjes
Gebruikshandleidingen
Inschrijfpagina’s
Menukaarten
Productinformatie
Registratie
Reviews
-Social media accounts
-Video’s
-WIFI connectors

 

Wat zijn de voordelen van NFC Marketing?

  • Je kunt online informatie stimuleren op fysieke plekken
  • Je genereert meer verkeer naar je website, pagina of social media
  • Je genereert leads
  • Een hoge attentiewaarde
  • Innovatief vermogen
  • Je maakt impact op je klanten
  • Je kan kosten besparen
  • En tot slot… Je creëert gemak

 

Hoe kun je NFC marketing toepassen?

Hoewel dit allemaal super ingewikkeld klinkt is het eigenlijk erg eenvoudig om toe te passen. Dit kan namelijk met NFC tags die kunnen worden gebruikt als stickers. Interesse? Neem een kijkje in onze webwinkel. NFC tags zijn ontzettend handig aangezien je ze eenvoudig overal op kunt plakken. Zo kun je de tags eenvoudig plakken op producten, verpakkingen, displays en nog veel meer. Kortom, het enige wat je hoeft te doen is een taak op de tag programmeren. Dit kun je doen met een NFC Writer. Ook kan hiervoor een Android telefoon worden gebruikt. Mocht je dit willen uitbesteden? Dan kunnen wij dat voor je doen.

Advies nodig?

Wij helpen je graag met het bedenken van NFC-marketingmogelijkheden binnen jouw bedrijf! Wij denken met je mee en geven je advies. Ook kunnen wij de tags voorprogrammeren en leveren. Interesse? Neem contact met ons op!

1 reactie op “NFC Marketing toepassen binnen jouw bedrijf”

  1. Pingback: NFC programmeren op iPhone met IOS 13 - NFC World

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *